Thursday 10 March 2011

Suatu Permulaan

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang....

Alhamdullilah...dengan takdir Allah

Akhirnya telah tergerak hati dan fizikal ini untuk mehangsilkan blog.Walaupun setelah sekian lama hati ini terasa ingin menulis tapi tak tertulis-tulis sampai la kehari ini. Kenapa tarikh ni?diri sendiri pun tak tahu kenapa, sebab takde ape yang special pun dengan tarikh hari ni. Tetapi terasa adanya keperluan untuk diri menulis blog untuk merungkai segala yang selama ini hanya terlekat dalam kepala dan hanya bisikan-bisikan suara yang terucap di dalam hati.

aku ingin syurga...

Satu perkataan yang sangat mudah untuk diungkapkan tapi hakikatnya ramai manusia yg lupa ungkapan itu dan akhirnya hanyut dengan keseronokan dunia. Tanyalah sesiapa sahaja di dunia ini, mesti jawapannya sama,iaitu aku ingin ke syurga. Oleh itu, tujuan utama wujudnya blog ini adalah untuk mengingakan kembali akan ungkapan itu agar manusia mempunyai agenda yang jelas dalam menjalani perjalanan hidup. Perjalanan hidup yang pengakhirannya hanyalah syurga stau pun neraka. Bukannya engineer atau architech, docter aku lawyer, kaya atau miskin dan sebagainya lagi. Cukuplah untuk entri pertama ini. Cuma pesanan untuk semua sahabat, syurga itu mahal harganya dan jalan menujunya tidak mudah. Usah tersungkul di tengah jalan.

" Syurga itu tidak pernah dihias seperti mana ia dihias sebelum ini, namun tiada siapa pun merindui nya"

"Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan hartabenda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?” Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah)"

4 comments:

  1. good start,akh..
    thanx for reminding me ang other readers..
    "Fazakkir.Innazzikro tanfau'l mu'minin."..
    keep it on...^_^

    ReplyDelete
  2. ahlan ya akh.. haza al-muntalaq. barakAllhu fiik. :)

    ReplyDelete